AgriFoodTop Symposium 2018

Emotie, de sleutel naar de consument

Hoe help je consumenten de gezonde en duurzame keuze te maken? Hoe kweek je draagvlak voor de sector? En hoe zorg je voor een goede verbinding met de arbeidsmarkt? Aansluiten en inspelen op de emotie van burger en consument is bij de antwoorden op deze vragen een belangrijke factor. Maar hoe doe je dat het meest effectief? Wat werkt? En waarom werkt juist dat wel en andere strategieën niet. De Topsector Agri & Food en TiFN financieren verschillende onderzoekstrajecten waarin emotie een belangrijke rol speelt.

Presentaties

Welkom en Opening – Bas Rüter, directeur Duurzaamheid Rabobank en Kees de Gooijer, CIO TKI Agri & Food
Duurzaam vertrouwen bouwen in het brein – Erik Schoppen, neurowetenschapper en gedragsonderzoeker RUG
Connecting Emotion, Liking and to Food Choice – Koert van Ittersum, RUG en Ronald Visschers, TiFN
Food-evoked emotions: How to measure and model them and what do they add to liking? –  Gerry Jager, Wageningen University & Research
The role of context in consumers’ responses – Betina Piqueras Fiszman, Wageningen University & Research
Parallelsessies – Ontwikkelingen binnen de kernthema’s:
Parallelsessies – Ontwikkelingen in de sector
Finale studentencompetitie EcoTrophelia

AgriFoodTop Symposium 2018

Op 6 juni vond het jaarlijkse AgriFoodTop Symposium plaats, hét netwerkevenement voor de Nederlandse agrifoodsector. Deze editie werd georganiseerd door de Topsector Agri & Food en TiFN.


Foto’s

De foto’s van het AgriFoodTop Symposium vindt u hier.